תיקון ומכירת דודי שמש | דודי חשמל ומערכות סולאריות  050-769-0843 ‎
Facebook

דוד השמש הוא גם דוד חשמל

דוד שמש או דוד חשמל?

השאלה הגדולה המעסיקה המון אנשים היא האם לבחור בהתקנה של דוד שמש או דוד חשמל. לכל התקנה של כל דוד יש את היתרונות שלה, כאשר היתרונות של דוד השמש מסתמנים כיתרונות המתעלים על אלו של דוד החשמל. הסיבה? בין היתר החיסכון הכספי המתאפשר לכם הודות למים החמים המגיעים אליכם בעקבות אנרגיה טבעית ולא אנרגיה חשמלית. מה שרבים לא יודעים או לפחות לא חושבים עליו מיד, הוא על כך שגם דוד השמש הופך לעתים לדוד חשמלי. כל מה שאתם צריכים לדעת על הדוד שלכם ועל השימושים שלו, לפניכם:

 

שמש בשמיים ומים חמים בברז

לא מעטים אלו הסבורים כי דוד השמש הינו דוד המתאים לחודשי הקיץ בלבד. מצד אחד, דוד שמש אכן נמצא בשיאו בחודשי הקיץ, אך הוא פועל עבורכם גם בימים אחרים לאורך השנה. כידוע, ישראל אינה מדינה קרה הסובלת מנוכחות מועטת של השמש. גם אתם לבטח זוכרים ימים בינואר ופברואר שבהם השמש הגיעה לבקר בשמי ישראל. המשמעות? גם בחודשים קרים בהם השמש נמצאת במרומים, אתם יכולים ליהנות ממים חמים בחסות דוד השמש. לרוב נהוג לייחס את פונקציונאליות הדוד לעד כמה הטמפרטורות גבוהות בחוץ, אך חימום המים תלוי במגע קרני השמש עם הקולטים בלבד.

 

ומה עושים בחודשי החורף?

כאמור, דוד שמש יכול להפוך בקלות לדוד חשמל. בעוד דוד חשמל אינו בהכרח דוד שמש, דוד השמש בהכרח גם פועל במנגנון חשמלי. כל עוד השמש בשמיים, היא זו שתדאג לכם למים החמים. יחד עם זאת, בחודשי החורף הקרים בהם השמש אינה יכולה לדאוג לאספקת המים החמים שלכם, יהיה זה החשמל שיתווך ביניכם ובין המים. שימו לב כי מאחר ואינכם מורגלים לשימוש בדוד החשמל, ההוצאות עתידות להיות גבוהות יותר מאשר של אלו המשתמשים דרך קבע בדוד החשמל. איך תוכלו לצרוך חשמל בצורה נבונה? באמצעות הטיימר!

 

טיפ: התקינו טיימר!

כבר עם התקנת דוד השמש שלכם, בקשו מהטכנאי שיתקין לכם את הטיימר. לא אחת ישנם אלו הסבורים כי הטיימר הינו אביזר המיועד לדוד החשמל בלבד, אך הוא גם תורם רבות לאלו מכם המחזיקים בדוד השמש. הודות לטיימר, אתם יכולים לתכנן את הצריכה שלכם מראש עם שעות הפעלה וכיבוי קבועות – מה שאומר שאין כל סיכוי שתשכחו לכבות את הדוד ולשלם כסף על שעות פעילות ממושכות. מעבר לכך, מאחר והטיימר מפקח על שעות ההפעלה והכיבוי, אתם מבטיחים כי הדוד לא יהיה דלוק ממושכות – מה שמונע שחיקה מהירה שלו.

 

נפח הדוד כמשפיע על חוויית השימוש

ומעבר לטיימר המשפיע על חוויית השימוש שלכם, הרי שחשוב להבטיח גם נפח דוד מתאים. במעמד התקנת דוד שמש הבטיחו כי הדוד המותקן לכם תואם את מספר הנפשות: 80 ליטרים מתאימים לאדם בודד או זוג, 120 ליטרים ל-2 ועד 4 נפשות, ונפח דוד של 150 ליטרים ל-4 ועד שש נפשות.

מחפשים מחירים טובים וזולים? מלאו את פרטיכם ע"מ שנוכל לחזור אליכם בהקדם: