תיקון ומכירת דודי שמש | דודי חשמל ומערכות סולאריות  050-769-0843 ‎
Facebook

אחת ולתמיד - יתרונות וחסרונות של דוד החשמל

איזה דוד כדאי לבחור?

ברור לכם כי מים חמים אינם השאלה, אלא השאלה היא איזה דוד כדאי לבחור במעמד ההתקנה: דוד חשמל או דוד השמש. לכל אחד מהדוודים ישנם יתרונות וחסרונות, כאשר עליכם להכריע. כל עוד מדובר על דוד החשמל, הרי שהיתרון שיש לכם הוא מים חמים זמינים לכם ללא כל תלות בעונת השנה. החיסרון? עליכם לקחת בחשבון כי צריכה חשמלית באה לידי ביטוי בסופו של דבר בחשבון החשמל שלכם. רגע לפני ההתקנה, דעו לקראת מה אתם הולכים:

גם כשהשמש לא תאיר, יהיו לכם מים חמים

היתרון המשמעותי ביותר של דוד החשמל הוא האפשרות שלכם ליהנות ממים חמים בכל ימות השנה. אלו המשתמשים בדוד השמש, תולים את תקוותם בכל בוקר מחדש כי ימתינו להם מים חמים בדוד. מה שקורה המון פעמים הוא שגם בימי הקיץ, ישנה סבירות כי מים חמים לא יגיעו. הסיבה? בעת קולטי הדוד לא יצליחו לקלוט קרני שמש, לא משנה עד כמה חם ולח בחוץ – מים חמים לא יגיעו אל הדוד הביתי שלכם. כך, ישנם לא מעט מקרים בהם מקלחת הבוקר מתפספסת.

מנגד, השימוש בדוד החשמל מבוסס דרך קבע על הרעיון כי המים החמים מגיעים בעקבות צריכה חשמלית. המשמעות הינה פשוטה: לא קורה אף פעם מצב בו נוצרת תלות בגורם חיצוני שאינו המנגנון החשמלי. לכן, הסבירות כי מים חמים לא ימתינו לכם בדוד נמוכה מאד, בעיקר בעת שאתם עושים שימוש בטיימר המכוון על פי שעות הפעלה וכיבוי קבועות. בחודשי החורף, בהם חימום מים איטי יותר, מומלץ מאוד להתקין גם מאיץ חום מרתיח את המים במהירות גבוהה יותר.

החיסרון: חשבון חשמל שלא תמיד נעים לפתוח אותו

המון פעמים לפני התקנת דוד חשמל, עולה השאלה האם כדאי ללכת בכל זאת על דוד השמש. לרוב, כל עוד תוכלו ליהנות מהתקנה של דוד שמש בבניין בו אתם גרים, יומלץ לכם ללכת עליו. הסיבה? חשבון החשמל הצפוי לכם. לכל דבר יש יתרונות וחסרונות, החיסרון העיקרי עם דוד החשמל הוא העובדה כי הצריכה החשמלית עולה לכם כסף בכל ימות השנה. עם דוד השמש לדוגמא, כל עוד השמש מגיעה אל קולטי הדוד שלכם, אינכם משלמים על חימום המים. כמו כן, יש לקחת בחשבון גם מקרים אחרים בהם לא אחת נגרם בדוד חשמל קצר. הסיבה? ישנן נזילות ממיכל המים המגיעות אל הגוף החשמלי.

מחפשים מחירים טובים וזולים? מלאו את פרטיכם ע"מ שנוכל לחזור אליכם בהקדם: