תיקון ומכירת דודי שמש | דודי חשמל ומערכות סולאריות  050-769-0843 ‎
Facebook

למה כדאי גם לכם להתקין דוד שמש?

מהו דוד שמש ואיך הוא עובד?

רוב האנשים בישראל כיום מחממים את המים בעזרת דוד שמש. דודי שמש הם למעשה מיכל יחסית גדול אשר מותקן בדרך כלל על הגג. המים שתוך דוד השמש מתחממים בעזרת קרני השמש וכך ברוב שעות היום וברוב ימות השנה יש לבני הבית מים חמים. זו שיטה יעילה מאוד, טובה, חסכונית וגם ידידותית מאוד לסביבה. דוד השמש עשוי ממיכל מים אשר מצופה אימייל המונע היווצרות של חלודה במים. בין המיכל לשכבת האימייל יש חומר בידוד אשר שומר על חום המים. לכל דוד מחובר גם קולט אשר תפקידו להעביר את אנרגיית השמש אל המים שנמצאים בתוך דוד השמש ולחמם אותם. 

איזה דוד שמש כדאי לקנות?

כאשר אתם רוצים לקנות דוד שמש עבור הבית שלכם, ודאי עולות לכם מספר שאלות כמו: מה גודל דוד השמש שתזדקקו לו עבור מספר הנפשות בבית? כמה יעלה לכם להתקין דוד שמש? ואיזו חברה היא הטובה ביותר? על מנת לענות על שאלות אלו חשוב שתדעו מספר דברים חשובים בעת קניית דוד שמש. 

  1. המחירים בשוק: 

מחירים לדוד שמש סטנדרטי למשפחה נעים בין 750 ש"ח ל- 1500 ש"ח לא כולל מע"מ וכוללים בתוכם את הדוד, הקולט והתקנתם. טווח המחירים משתנה על פי היצרן והחומרים מהם מורכב דוד השמש. 

  1. חיבור דוד חשמלי בנוסף:

לא בכל ימות השנה בישראל חם. בחודשי החורף קשה יותר לחמם את המים בעזרת קרני השמש ולכן למערכת דוד השמש מצטרפת מערכת חשמלית אשר נקראת בישראל בויילר. מערכת חשמל זו היא למעשה גוף חימום אשר מחובר לדוד ובימים קרים כאשר נדליק את הכפתור שלה בבית היא למעשה תחמם את המים שבדוד במקום קרני השמש. כיום, רוב דודי השמש מגיעים יחד עם מערכת הדוד החשמלית. 

  1. שם היצרן מייקר את המחיר:

אחד הגורמים לדוד שמש יקר יותר מדודים אחרים הוא שם היצרן. למעשה היצרן הוא מותג וככל שהמותג מוכר יותר כך גם עלות המוצר גבוהה יותר.

  1. חומרים איכותיים עולים יותר:

כמו שכבר אמרנו רוב דודי השמש יהיו מצופים באמייל. אך בשוק יש גם חומרים אחרים כמו פוליטון או צבעי פנולי ואפוקסי. המחירים של כל חומר משתנים ולכן זה גם משנה את טווח המחירים בין דוד שמש אחד לאחר. אין ספק שכיום החומר הטוב ביותר לשכבת הציפוי הוא אמייל. אלו יהיו דודים טיפה יותר יקרים, אך ללא ספק זה שווה את המחיר. 

  1. תו תקן:

כאשר אתם קונים דוד שמש ולא משנה מאיזו חברה, כדאי מאוד לוודא שהיא מייצרת את דודי השמש שלה על פי תו התקן של מכון התקנים הישראלי. על פי התקן חייב שלדוד השמש יהיה חומר בידוד מפוליאוריטן מוקצף. כמו כן, לדודים אלו סביר שיהיו גם מספר שנים של אחריות. 

  1. מיקום התקנת הדוד:

בישראל יש מגוון סוגי גגות. יש גגות רעפים, גגות שטוחים מבטון, גגות של בית פרטי או גגות בבניין. לרוב בבתים עם גגות רעפים יהיה יותר קשה להתקין את דוד השמש ולכן זה גם עשוי לייקר את מחיר ההתקנה. גגות ישנים הם גם סיכון עבור המתקין וגם על כך יש מחיר. לכן אם יש לכם גג רעפים או גג רעוע, קחו בחשבון שהדוד יהיה מעט יותר יקר. 

מחפשים מחירים טובים וזולים? מלאו את פרטיכם ע"מ שנוכל לחזור אליכם בהקדם: