תיקון ומכירת דודי שמש | דודי חשמל ומערכות סולאריות  050-769-0843 ‎
Facebook

לא רק למקצוענים - כל הסיבות מדוע כדאי לכם לתחזק את דוד השמש

דוד השמש כפי שאנו מכירים אותו הוא פיתוח ישראלי ומאז 1976 ההתקנה שלו (או של כל מערכת חסכונית אחרת לחימום מים) היא חובה בכל בית פרטי ובניין משותף עד 10 קומות, לכן כיום הוא נפוץ בכ-85% מהבתים בישראל.

דוד השמש מורכב משני חלקים עיקריים: מיכל מים וקולטנים, אך בנוסף הוא מכיל גם גוף חימום וצנרת תואמת. יש דוודי שמש חשמליים בלבד שיכולים להיות מותקנים גם בבית כיוון שהצנרת שלה קצרה מאוד, ויש דוודי שמש שבנוסף להיותם חשמליים הם פועלים על אנרגיית השמש, ולכן חייבים להיות מותקנים על הגג או במקום אחר חשוף לשמש. 

מכיוון שמדובר באחד הפריטים החשובים ביותר בבית, על אף שאנו לא באמת מבינים את זה עד שהוא מתקלקל, האינטרס שלנו הוא לשמור עליו ולהאריך את חייו. על מנת לעשות זאת, עלינו לתחזק אותו נכון. מאמר זה יציג לכם מספר טיפים לתחזוקה של דוד השמש. אנו ממליצים על יישומם.

בדיקה תקופתית

זוהי ההמלצה העיקרית והמרכזית. אם תקפידו לתחזק את דוד השמש שלכם באופן שוטף ומקצועי, תוכלו לזהות ליקויים עוד לפני שהם יתפתחו לתקלה רצינית וכך לחסוך לעצמכם כסף. רצוי שתזמינו מדי שנה לפחות בעל מקצוע שיבדוק את הדוד ואת התקינות שלו, שיבצע שטיפה פנימית שתנקה את האבנית ושיחליף את החומר הפעיל במסנן האבנית, אם מותקן כזה בדוד.

התקנת מסנן אבנית

המים במדינה שלנו הם "קשים", כלומר, מכילים אחוז גבוה של מלחים וסידן שאנו מתייחסים אליהם כאל אבנית. משקעים אלה נצמדים לצינורות ולגוף החימום בדוד ומונעים מהמים להגיע אליהם, ולכן הדוד אינו מחמם אותם כראוי ולעיתים אף גורם לקצר חשמלי. במקרים קיצוניים, האבנית אף עלולה להרוס את הדוד לחלוטין. כדי שזה לא יקרה, ניתן להתקין בתוך הדוד מסנן אבנית, מעין מכשיר שגורם לאבנית להתגבש סביבו במקום על הצנרת או גוף החימום, ובכך שומר על תהליך חימום תקין של המים.

בדיקת נזילות

הצינורות שיוצאים ונכנסים אל דוד השמש חשופים בחלקם לפגעי מזג האוויר ולכן נשחקים, במיוחד בחיבורים בינם לבין הדוד. מדי כמה חודשים, מומלץ לבדוק את תקינות הצינורות והחיבורים ולוודא שאין מהם נזילות. כך תוכלו לשמור על הדוד עצמו וגם על חשבון המים שלכם שלא יתנפח מנזילות המים.

ניקוי הפאנלים הסולאריים

הלוחות הסולאריים שעל הגג שלכם הם אלו שקולטים את קרינת השמש וממירים אותה לאנרגיית חום שמחממת את המים. על לוחות אלה מצטבר, באופן טבעי, לכלוך ואבק שמפחיתים את יעילות פעילותם של הפאנלים ומפריעים לכל תהליך חימום המים. על מנת לשמור על חימום מהיר וחסכוני של המים, רצוי להקפיד על ניקיון הפאנלים לפחות אחת לשנה ובמיוחד בתחילת הקיץ. 

חשוב לוודא שיש לכם גישה אל הפאנלים. אם יש לכם גג רעפים או שיש בעיה להגיע אל הגג, אל תהיו סופרמנים ואל תהססו לקרוא לאיש מקצוע.

הפסקת טיפים קטנים

התקנת וסת חימום

וסת חום הוא מכשיר שניתן לקבוע באמצעותו את הטמפרטורה המכסימלית אליה יגיעו המים בחימום. זהו למעשה מכשיר שייעודו בטיחותי, כיוון שהוא יכול למנוע כוויות אם הדוד מותקן אצלכם בבית. אולם לווסת החימום תפקיד נוסף - הגבלת הטמפרטורה ל60-70 מעלות, מונעת קורוזיה ומקטינה את הצטברות האבנית בצנרת וכך מצליחה גם לשמור ולהאריך את חיי הדוד וגם לחסוך באנרגיה.

התקנת טיימר / שעון שבת / מפסק חכם

התקנת טיימר, שעון שבת או מפסק חכם שיתזמנו את פעילות הדוד לזמן מוגדר, מומלצת מאוד. זוהי פעולה יעילה וחסכונית ששומרת על הדוד לטווח הארוך. עצם השימוש באחד מאמצעים אלה והגדרת הזמן מפחית את הבלאי ואת צבירת האבנית בדוד ומונע פיצוץ ונזקים נוספים.

אחריות

גם זהו סוג של תחזוקה לדוד, אמנם עקיפה, אך עדיין חשובה. כאשר אתם רוכשים דוד שמש (זה אמור לקרות רק מדי 10-15 שנים), עשו זאת דרך חברה מוכרת וידועה בשוק. התאימו את הדוד לשימוש המשפחתי שלכם וודאו שיש עליו אחריות ל-3 שנים לפחות ממועד ההתקנה שלו. אחריות זו צריכה לכלול גם הובלה והחלפת דוד חדש במקרה הצורך והיא יכולה לחסוך לכם כסף רב, כי יש תקלות שהחברה המתקינה תהיה מחויבת לטפל בהן.  

אנו בחברת אנרגיה פלוס פועלים בשטח מעל 30 שנה. אנו מספקים ומתקינים דוודים של החברות הטובות והמובילות בתחום, המותאמים באופן ייעודי לכל לקוח. הצוות שלנו מתחייב להעניק ייעוץ ושירות אמינים ומקצועיים, בכל מקום ובכל מזג אוויר עד לשביעות רצון מלאה שלכם. אנו מזמינים אתכם ליצור עימנו קשר בכל עניין. נשמח לשמוע מכם.

 

באדיבות אתר טוב תודה

מחפשים מחירים טובים וזולים? מלאו את פרטיכם ע"מ שנוכל לחזור אליכם בהקדם: