תיקון ומכירת דודי שמש | דודי חשמל ומערכות סולאריות  050-769-0843 ‎
Facebook

כל מה שצריך לדעת על החלפת דוד שמש

היתרונות של דוד שמש

דוד שמש בארץ שלנו זה מצרך חובה בכל בית. דוד השמש מנצל את אנרגיית השמש בחימום המים שלנו ולמעשה חוסך לכם שימוש בחשמל בעת חימום מים ובארץ חמה כמו שלנו, כאשר כל השנה יש ימי שמש חבל לא לנצל זאת ולקנות דוד שמש לבית או לדירה. זה אחד מהצעדים הכי נבונים בצרכנות של חשמל בבית וזהו פיתרון שמלווה ישראלים רבים כבר שנים. 

מהם הפרמטרים החשובים בבחירת דוד שמש?

כאשר קונים דוד שמש לוקחים בחשבון שקונים מוצר שהוא לטווח ארוך. דוד שמש טוב יכול לשמש אתכם 15 שנים. בגלל שהוא נשאר לזמן רב, עלותו בדרך כלל יקרה. לכן כאשר אתם קונים דוד שמש חדש עליכם לעשות סקר שוק נכון ונבון על מנת לקבל מחיר טוב למוצר שישמש אתכם להרבה שנים. כאשר אנו קונים דוד שמש עלינו לבדוק את העלות שלו, אך מעבר לכך, כדאי לבחון מהם החלקים אשר מהם הוא עשוי. דוד השמש נמצא מחוץ לבית, לרוב באזור הגג והוא צריך לשרוד שהייה בחוץ למשך הרבה מאוד זמן, לכן על מנת שישאר איתכם לטווח ארוך, כדאי שיהיה עשוי מחומרים עמידים לנזקי מזג האויר. 

איך מתחזקים דוד שמש שיחזיק לטווח ארוך?

דוד שמש צריך לתחזק כל שנה או שנתיים על מנת שיחזיק לאורך זמן. בכל פרק זמן כזה עשו לדוד שלכם בדיקה של נזילות. נזילות בתוך דוד שמש זה דבר שהוא בר תיקון, כמו כן באותה ההזדמנות הזמינו בעל מקצוע לניקוי אבנית. מים אשר כוללים אבנית אינם בריאים לנו לשימוש ובמים של הארץ האבנית היא דבר נפוץ מאוד. האבנית למעשה מתקבעת על האזור של גוף החימום ויוצרת בו תקלות, לכן חשוב פעם בשנה או שנתיים לדאוג לניקוי האבנית. תקלות שקורות מהצטברות אבנית יכולות להיות אי חימום המים או חימום איטי ואנו עלולים לחשוב שדוד השמש יתקלקל ולקנות חדש במחיר גבוה, כאשר למעשה הוא רק היה זקוק לניקוי אבנית. 

מתי מחליפים דוד שמש?

לפני שאתם עושים פעולה של החלפה ומוציאים סכום גדול על קניה של דוד שמש חדש, הזמינו קודם טכנאי שיבדוק עבורכם את מצב הדוד. להרבה מדודי השמש יש תעודת אחריות והבדיקה היא חלק מן העלויות. רק לאחר הבדיקה תוכלו לדעת האם דוד השמש שלכם חייב החלפה. אם דוד השמש שלכם הפסיק לחמם את המים זה הזמן בדיוק לעשות את הבדיקה הזו. כמו כן, העדיפו לעשות זאת לפני החורף. 

כמה עולה דוד שמש חדש?

דודי שמש עולים בין 1500 שקלים ל-2500 שקלים ומחירם תלוי ביצרן, סוג הדוד, גודלו והאיכות של החומרים ממנו הוא עשוי. דודי שמש איכותיים יעלו יותר יקר, אך יגיעו עם תעודת אחריות ליותר שנים וישארו לטווח ארוך יותר במצב של תחזוקה טובה. אם יש לכם את האפשרות, ללא ספק השקיעו בקנית דוד שמש איכותי.

 

המאמר נכתב באדיבות https://www.energy-plus.co.il/

מחפשים מחירים טובים וזולים? מלאו את פרטיכם ע"מ שנוכל לחזור אליכם בהקדם: