תיקון ומכירת דודי שמש | דודי חשמל ומערכות סולאריות  050-769-0843 ‎
Facebook

במקרה של תקלה בדוד, האם כדאי לקרוא לחברת האחזקה של המבנה?

ארץ ישראל התברכה בהמון שמש. זהו יתרון גדול מאוד בחימום המים, בייחוד בימי הקיץ החמים. לעיתים קיימים מצבים בהם דוד השמש שלנו לא מחמם את המים באופן מספק או שאפילו לא מחמם אותם בכלל. כאשר זה קורה מספר פעמים, אנו נוטים לקרוא לבעל מקצוע שיתקן את הדוד. לעיתים מדובר בטכנאי דודים, לעיתים בטכנאי קולטנים ולפעמים אנו מזמינים חשמלאי. למרות ההתקשרות עם בעל המקצוע המיומן, לא תמיד נפתרת הבעיה ואנו לא מבינים מה הבעיה של הדוד שלנו. 

האם חברת האחזקות של המבנה יכולה לעזור במקרים בהם דוד השמש שלנו לא מחמם?

התשובה לכך היא קודם כן, חברות של אחזקת מבנים בהחלט יכולה לעזור במצבים אלו. חברת האחזקות היא חברה שנבחרה על ידי קבלן הבניין או הדיירים של הבניין לתחזק את המבנה מבחינת ניקיון ושירותי תיקונים. חברות של אחזקת מבנים, הם אלו שמכירים הכי טוב את הבניין וכל מה שנמצא בתוכו כמו דודי השמש והמערכת המשותפת של הקולטנים בבניין. כמו כן, הם מכירים המון בעלי מקצוע מהימנים ויכולים להפנות אתכם אליהם או להזמין אותם בעצמם לצורך התיקון. מעבר לכך, לאנשי תחזוקה יש ידע רחב בנושאים אלו והם ידעו לתאר באופן מדויק לבעלי המקצוע היכן הבעיה במערכת הדוד, היכן היא נמצאת ואיך תוכננה בבניין.

תקלות אופייניות בדודי שמש

כאשר מחפשים את התשובה לכך שדוד השמש לא מחמם, יש להבין תחילה את התקלות האופייניות לדודים. תחילה יש להבין כי מערכת הדוד בבניין מחולקת לקולטנים ודודים. יש לבחון היטב האם הבעיה נמצאת בקולטנים או שמא מדובר בדוד השמש שבו נמצאת הבעיה. רק לאחר שהבנתם היכן נמצאת הבעיה, תוכלו להתחיל בשלילת תקלות שונות עד שתגיעו לתקלה הנכונה. 

אחת התקלות הנפוצות היא אבנית בדוד השמש. המים בישראל מכילים מינרלים שונים שמותירים המון אבנית כאשר מחממים מים. אבנית שלא מתנקה באופן סדיר, הופכת לאבנים קשות שקשה להסיר מדפנות הדוד ולאורך זמן זה מחבל לנו בחימום המים בדוד. כמו כן, ככל שנמתין יותר זמן עם פתרון הבעיה והסרת האבנית, אנו נמשיך בחימום המים יותר זמן וכך נגביר את הבעיה עד שדוד השמש יפסיק לחמם. כדי להימנע ממצב זה, מומלץ לבדוק את הדוד פעם בשנה ולבצע הסרת אבנית.

מחפשים מחירים טובים וזולים? מלאו את פרטיכם ע"מ שנוכל לחזור אליכם בהקדם: