תיקון ומכירת דודי שמש | דודי חשמל ומערכות סולאריות  050-769-0843 ‎
Facebook

איתור נזילות בדודי שמש

לשמחתכם, במצב של נזילה הסבירות שתצטרכו להחליף את הדוד נמוכה, עד אפסית. לרוב, התקלות ניתנות לתיקון נקודתי, מה שאומר שגם אתם בקרוב מאד תוכלו לשוב וליהנות ממים חמים ושעת רחצה מפנקת.

חשוב מאד שתהיו ערים לכל שינוי מחשיד באופי התפקוד של הדוד שלכם! דחיית הטיפול בבעיה רק תעצים את היקפי הנזקים, מה שגם עלול להוביל לבלאי הדוד וכך להפוך את עלות התיקון להוצאה כספית כבדה.

האם הדוד יכול לגרום לנזילה?

דוד שמש תקין ישרת אתכם ויספק לכם מים חמים לרחצה מפנקת. עם זאת, לעתים ישנם ליקויים שונים בדוד שפוגעים בחווית השימוש שלכם, ולעתים גם בקירות הבית. כשמדובר על נזילות, מדובר על האפשרות כי ברזי הדוד שלא יהיו אטומים כנדרש, יבססו את התנאים האידיאלים להיווצרות נזילה. הדוד בהחלט יכול להיות מקור לנזילה, והעירנות שלכם במקרה הזה קריטית: זיהוי מוקדם שלכם יכול לצמצם משמעותי את היקף הנזקים. 

"יכולה להיות נזילה בדוד גם מצינור דוד המים?"

בהחלט. כידוע, הדוד מבוסס על 2 צינורות שונים. בעת שישנו קרע באחד הצינורות (מה שסביר שיקרה בדוודים בני מספר שנים), עלולה להיווצר נזילה. חשוב להבין כי המון פעמים אין לכם באמת יכולת לאתר את הנזילה, עד לביצוע בדיקה מקיפה של איתור רטיבות. טיפ קטן אליכם: טפחו שגרה של בדיקה שגרתית, שתוכל לאשר או לשלול רטיבות בבית.

מעבר לכך שהצינורות השחוקים יכולים להוביל לנזילה, גם השסתומים יכולים לתווך את הנזילה. בעת שהשסתום איננו סגור ואטום היטב, נזילה היא בהחלט תרחיש אפשרי. 

"צריכים לשבור קירות על מנת לזהות רטיבות ונזילות?"

לא עוד! בעבר, אכן היה צורך לשבור קירות על מנת לאתר את המקום הספציפי שבו מתרחשת הנזילה ובו יש רטיבות. כיום, ישנם אמצעים מתקדמים כדוגמת המצלמה התרמית, באמצעותה ניתן לבצע בדיקה אסתטית שאיננה מבוססת על הרס. המצלמה התרמית נותנת אינדיקציה מדויקת באשר לאזור הרטובים, בהם יש לטפל נקודתית. 

איך מונעים בעיות של רטיבות ונזילה מהדוד?

הדרך הטובה ביותר למנוע מראש מצבים שכאלו, היא לבצע בדיקה שגרתית לדוד שלכם. בדיקה שכזו יכולה לאתר את "האזורים הרגישים" בדוד, ובמקרים הרלוונטים לבצע החלפה של חלקים כמו צינורות, שסתומים וברזים.

מחפשים מחירים טובים וזולים? מלאו את פרטיכם ע"מ שנוכל לחזור אליכם בהקדם: